2e deel Kroatie - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van Simon - WaarBenJij.nu 2e deel Kroatie - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van Simon - WaarBenJij.nu

2e deel Kroatie

Blijf op de hoogte en volg Simon

21 Oktober 2021 | Kroatië, Stobreč

Nadat een kleine week ben ik verder zuidwaarts gegaan. En wel net onder Split, bij t plaatsje Stobrec. Daar bij een grote doch goede camping mijn camper neer gezet en contact met Maurits en Anne opgenomen die aan de andere kant van de baai in een appartement zitten.

Deze hele week ben ik zowat met hun opgetrokken. Wat best bijzonder is als je bedenkt dat we in Zuid Kroatie zitten.

De eerste avond zijn we direct naar een voetbal wedstrijd geweest van Hajduk Split. 0-0 maar wel vermakelijk. Het is super gemakkelijk om van deze plek naar centrum Split te gaan.

Volgende dag lekker rustig aan gedaan, beetje in de zon zitten(zo'n 20 a 22 graden) best aardig hahaha

S'avonds bij hun gegeten(Anne kan erg goed kokek) lekker gin-tonic gedronken en beverbende gespeeld.

Maandag zijn we naar Split gegaan n kreeg ik een rondour van Maurits, erg handig en dat doet hij leuk(kan er bijna zijn beroep van maken hahaha)

Daar bij de haven -met radler- weer beverbende gespeeld. Gewoon heerlijk relaxt.

Dinsdag zijn we naar een vegan restaurantje gegaan waar we heerlijk gegeten hebben(zo lekker we zijn gisteren weer terug geweest hahaha)

Altijd goed om nieuwe dingen te proberen:-)

Zo heeft Anne dus ook 2x heerlijk vegan gekookt. Zo ga je toch ook wel daarover nadenken. Kijken of ik daar wat mee kan de komende periode. Vegan is lastig, maar vegetarisch zo 1 a 2x in de week. Wie weet.

Wat ook erg fijn is dat ze hier tenminste goede radlers hebben. Dus niet die zoete citroen meuk. Maar lekker dorstlessend :-D

Vandaag zijn Anne en Maurits vertrokken naar Zagreb. Het was super tof om zo een klein weekje met ze om te gaan!

Morgen nog een rustige dag en dan zondag spannende dag met de veerboot over naar Ancona. Vertrek om 20.00 uur en kom aan om 07.00 uur volgende ochtend.

Dan ga ik ongeveer 2 uur zuidwaarts om daar camperplaats te vinden waar ik ws een tijdje ga staan.

Ik kreeg wel erg fijn nieuws over Nieuw Zeeland. Dat ze daar open gaan per 1 feb. Dus dit wordt nieuwe plannen maken voor mij :-D


  • 30 Oktober 2021 - 12:57

    Ellen En Reinder:

    Wel fijn zo’n week met vrienden. Goede overtocht naar Italië.
    We lezen wel waar je dan weer beland.

  • 30 Oktober 2021 - 15:05

    Jill:

    Wat leuk om dit te lezen. Goeie reis. Hopelijk heb je je banden genoeg opgepomt zodat de camper blijft drijven ;)

  • 03 November 2021 - 20:07

    Mrk:

    Fijn dat je je zo goed vermaakt en nieuwe ervaringen op doet. Kijk uit naar je volgende verslag. Hele fijne reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 16 Feb. 2021
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 2063

Voorgaande reizen:

08 September 2022 - 20 Maart 2023

Bangkok, Kiwi trip en down under

03 Januari 2022 - 31 Maart 2022

2e reis door Europa

16 Februari 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis door Europa

Landen bezocht: