Italie Oostkust - Reisverslag uit Otranto, Italië van Simon - WaarBenJij.nu Italie Oostkust - Reisverslag uit Otranto, Italië van Simon - WaarBenJij.nu

Italie Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Simon

09 November 2021 | Italië, Otranto

Nadat ik heerlijk weer heb gehad in Kroatie heb ik de nachtboot van Split naar Ancona gemaakt. Okay, je reist zonder dat je zelf hoeft te rijden,maar ik heb wel eens betere overtochten meegemaakt. Niet zozeer dat het slecht weer was. Meer dat de je teveel betaald voor wat je krijgt. Ach ja ze kunnen het vragen. Boot zat toch redelijk vol.

Dat achter mij gelaten de eerste stop gemaakt in Reseto degli Abruzzi. Leuke kleine campercamping in een rustig dorpje. Daar paar nachten gebleven. Dit omdat het toch lastig is om campings te vinden die open zijn. Daar wel nog een mooie wandeling(jaja af en toe:laughing:) gemaakt.

Vanuit daar doorgetrokken zuidwaarts langs de kust. Wat is dat mooi rijden. Mooie kustplaatsjes en het was goed weer:slightly_smiling_face:.

Aan de oostkust heb je een soort pukkel. In eerste instantie wilde ik naar Vieste, maar kon geen camping vinden. En om op de bonnen fooi te gaan. Hmmm toch niet mijn stijl heb ik gemerkt.

Dus zuidelijker gegaan naar een kust camping bij Manfredonia. Echt aan de kust. Beetje aparte camping, maar wel leuk. Vooral de verse broodjes erg lekker. Daar 2 nachten gestaan(wel super cheap 24 euro voor 2 nachten)

Vanuit daar kreeg ik goed bericht dat ik richting Otranto kon gaan. Op een hele mooie camping en dat bleek toen ik aan kwam.

Damn, dat zag er allemaal super uit. Een rondleiding gekregen in het keurig engels.

Alles erop en eraan. Kwam al vroeg aan, dus kon direct even Otranto bezichtigen en wat een aanrader. Super mooie stad. Vooral het oude gedeelte. Het weer was nog steeds super. Dus ik heb daar lekker rond geslenterd.

Toch kreeg ik wel zin om naar Lecce te gaan. Dat heb ik dus ook gedaan. Daarover later meer.