De 1e trip na de schade - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Simon - WaarBenJij.nu De 1e trip na de schade - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Simon - WaarBenJij.nu

De 1e trip na de schade

Blijf op de hoogte en volg Simon

16 Januari 2022 | Spanje, Valencia

I'm back:grin:. De schade aan de camper viel uiteindelijk mee. Tevens kon ik mijn familie en vrienden ook weer even zien en leuke dingen doen. En groot voordeel was dat ik dingen kon veranderen waar ik in de 1e reis tegenaan gelopen was.

3 januari vlak na mijn booster ben ik weer op reis gegaan. 1e stop was in Koksijde waar ik weer een wijze les leerde. Check echt alles voordat je weg gaat hahaha. Oftewel mijm waterpomp in de camper was stuk. Ik weer omdraaien en laten maken in NL. Dag erop hoppa weer weg naar Noord Frankrijk. In Montreuil,kleine camping prima in orde, overnacht.

Volgende dag vroeg weg, weer een trip van zo'n 550 km. Vlakbij Futuroscope in Frankrijk nog. Een ietwat dure camping voor wat je krijgt. Maar prima verder. Daar ook 1 nachtje gestaan en volgende ochtend vroeg weg richting San Sebastian. Ook weer een trip van dikke 550 km.

Via best wel een pittige klim bik een leuke camping terecht gekomen. Ook weer 1 nachtje staan om vanuit daar naar de oostkust van Spanje te gaan. Door het het hele mooie Navarra gereden, langs de spaanse Pyreneeën in heel mooi weer aangekomen in Cambrils. Contact gehad met Maurits en Anne en bleek dat zij vlak in de buurt waren. Dus super tof om hun te mogen begroeten op de camping. Op zich een super camping, alleen wat problemen met het stroom. Weer een wijze les geleerd. Iets met wattage volt delen vermedigvuldigen etc etc kwamen we erachter dat je niet onbeperkt van het stroomnetwerk van de camping gebruik kan maken hahaha

Dus of mijn accu was leeg of de stoppe sloegen door. Het was een mooi avontuur om zo alles mee te maken. Scheelde wel dat zij er ook waren. Op die manier kun je meet overleggen en tot de juiste conclusie komen.

Maar verder was het daar mooi, leuke wandelingen gemaakt. Mega harde wind ook,zodat het bijna leek of de camper opgetild werd. Gelukkig maar 1 nacht. Daarna ging de wind liggen.

De dag erop vertrokken Anne en Maurits weer, zij gingen weer zuidelijker. Wat mijn pad ook zou worden.

Na weer een lastige dag met stroom was ik er zat van en ook vertrokken.

Volgende bestemming camping Ribamar in natuurgebied Parc Natural de la Serra d'Itra. Super mooie camper/bungalow park. Wat een rust en alles netjes. Super vriendelijk ontvangen. Je voelt je daar direct thuis. Heerlijk weer helpt natuurlijk ook:slightly_smiling_face:. Ik heb daar een kleine wandeling gemaakt en kleine fietstocht. In NL heb de vouwfiets voor een mountainbike ingeruild en dat beviel prima.

Mooi tochtje langs de kust gemaakt. Dan is fietsen echt wel leuk hahaha.

Anne en Maurits waren ondertussen flink opgeschoten(die kunnen echt fietsen,daar ben ik een amateurtje bij. Wat ik Valencia nog meer meemaakte:sweat_smile::sweat_smile:)

Zij waren dus al in de buurt van Valencia, waardoor ik besloot om hun daar op te gaan zoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Bij Devasa Gardens Resort hun begroet. Ik was er al vroeg. Daardoor konden we rond middaguur al even naar Valencia. Wel een 17 km fietsen, wat voor hun eitje was, lag bij mij de spreekwoordelijk tong na 10 km al op de grond te slepen.

Maurits moest wat aan zijn fiets vervangen dus zijn we naar Decathlon gegaan. Pittig tochtje van zo'n 20 km. Ik heb daar nog fietshandschoenen gekocht.

Bij een bankje geprobeerd om Maurits zijn fiets te repareren wat toch iets lastiger was dan gedacht. Hij had de vervangen spullen bij de Decathlon weggegooid. Maar daar zat nog een onderdeel aan wat prima gebruikt kon worden. Wij hebben eerst gelunched in een super leuke tent, alleen het eten viel wat tegen. Lauw was het en zeker voor Anne en Maurits te weinig... Zonde. Maar ach daarna hoppa op de fiets gesprongen en naar de Decathlon gereden, gelukkig was het onderdeel er nog. Zodat we die mee konden nemen. Daarvoor had ik nog een fiets rugzak gekocht. Allee onderdelen konden we makkelijk vervoeren.

Via de Lidl de tocht de tochten(voor mij dan) weer richting de camping. Anne en Maurits waren lekker relaxt aan fietsen,voor mij werd het zwaarder en zwaarder. Zij waren lekker naar troepen vogels aan het kijken. Vooral Anne was echt mega relaxt aan het fietsen hahaha.

Bij de camping aangekomen bleek ook dat er bar weinig(woordspeling) lucht in mijn banden zat hahaha

S'avonds werd er weer heerlijk gekookt door Anne. Elke keer weer yummie yummie.

Dat was dag 1 van Valencia:grin:

Volgende dag rond 10 uur weer op de fietse naar Valencia. Mooie tocht langs de kust, onderweg bakkie largo pleur gehad. Als 1e de moderne gebouwen van Valencia. Echt super gaaf om te zien en het was lekker rustig.

Via daar zijn we de stad in gegaan. Even wat broodjes halen, om daarna de citytrip te gaan doen. Maurits had een leuke gevonden. Onder zijn begeleiding zijn we die gaan volgen. Veel mooie gebouwen zijn er in Valencia. In de middag wilden we wat gaan drinken. Komen bij een terras en daar zat een dispuutgenoot van Maurits aan een tafeltje. Dat was fun.na een biertje hadden we toch wel trek gekregen. Anne wist een goede tent voor een vegan paëlla. Dus wij die kant op. Even weer een stukje door Valencia heen. Daar werden wij zeer hartelijk begroet. 3x die paëlla samen met een local biertje erbij, dikke prima.

Het was echt afhaal, maar het zit aan een plein. Daar hebben we heerlijk in de zon het opgegeten en gedronken. Mega yummie was het.

Ondertussen liep het tegen 3-en en we moesten nog een 17 km terug. Via het mooie park(bij de moderne gebouwen) en de Carrefour(tapas hapjes) weer op weg naar de camping. Deze ging stuk beter voor mij aangezien ik lucht in de banden gedaan( met dank aan Tido,die mij het barpompje heeft geschonken)

Vandaag een rust dag om dit alles te schrijven. :slightly_smiling_face:

Morgen op weg naar Alicante.

De volgende blog zal wat eerder zijn:smile:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 16 Feb. 2021
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 2061

Voorgaande reizen:

08 September 2022 - 20 Maart 2023

Bangkok, Kiwi trip en down under

03 Januari 2022 - 31 Maart 2022

2e reis door Europa

16 Februari 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis door Europa

Landen bezocht: