Weekend Sierra Nevada/ Granada deel 1 - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van Simon - WaarBenJij.nu Weekend Sierra Nevada/ Granada deel 1 - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van Simon - WaarBenJij.nu

Weekend Sierra Nevada/ Granada deel 1

Blijf op de hoogte en volg Simon

28 Januari 2022 | Spanje, Sierra Nevada

Na een aantal rustige dagen ben ik aangekomen op camping Suspiro del Moro. Al mooi op tijd op de camping, ik kan dan de voorbereidingen treffen dat Erik overkomt voor een lang weekend. Erik is 1 van mijn beste vrienden en ben super blij dat hij lang weekend overkomt vanuit NL.

Maar wel een probleem heeft zich aangediend en dat is dat mijn LCD scherm met achteruitkijk funtie 'no signal' aangeeft. Ik heb wat tijd over, dus maar aan de pruts gegaan om na te gaan wat het zou kunnen zijn. Samen met mijn garage(GMX garage groningen,aanrader) via de telefoon geprobeerd erachter te komen. Maar helaas. Later meer erover.

Erik zou zo rond 22.00 uur komen en dat bleek ook.

Na een hartelijk weerzien en een biertje de plannen bespreken voor het weekend.

We gaan sws skieën in de Sierra Nevada. Zo gezegd zo gedaan. Huurspullen online, hotel daar geboekt. Erik heeft ook nog een topidee om, na t skieën, een segway tour door Granada te doen. Topidee, die dus ook direct vastgelegd.

Whoop whoop het weekend kan beginnen.

Volgende ochtend vroeg weg gegaan. T's ong 45 minuten rijden. En wat een mooie tocht. Super uitzichten!.

Aangekomen op plaats van bestemming zijn we direct naar het hotel gegaan. Ideaal we kunnen direct inchecken en omkleden op hotekamer. Erik kan de auto ook in de privegarage zetten. Dat is ook weer geregeld.

Op naar skiverhuurbedrijf en daar merkte we spaanse efficiëntie of meer gebrek aan hahaha.

Maar alles geregeld, skipas gekocht en op de berg op.

Wat een super uitzichten,mooi weer en heerlijk skieën. Erik gaat al direct soepel met de snowboard naar beneden. Voor mij is het toch weer flink wennen.

Na dag in de sneeuw gespeeld te hebben, biertje pakken en daarna naar hotelkamer. Even relaxen. Na een douche het dorp in happie eten. We hebben een online tip opgevolgd en supertentje gevonden waar het heerlijk eten is.

Volgende dag skies en snowboard weer ophalen en hup de berg op. De wind is wat toegenomen wat het skieën en boarden iets lastiger maakt. Maar weer was het heerlijk. Tm uur of half 2 weer in de sneeuw gespeeld. Wat is WiSp toch heerlijk. Na een heerlijke lunch en alle spullen ingeleverd weer op weg naar de camping. Daar nemen we een heerlijk koud biertje en wat tapas achtige hapjes. Nagenietend van de WiSp