Weekend Sierra Nevada/Granada deel 2 - Reisverslag uit Suspiro del Moro, Spanje van Simon - WaarBenJij.nu Weekend Sierra Nevada/Granada deel 2 - Reisverslag uit Suspiro del Moro, Spanje van Simon - WaarBenJij.nu

Weekend Sierra Nevada/Granada deel 2

Blijf op de hoogte en volg Simon

30 Januari 2022 | Spanje, Suspiro del Moro

Maar het weekend zat er nog niet op. Erik had een segway toer door Granada gevonden. En zo gezegd zo gedaan. Segway toer voor de volgende dag geboekt.

Al vrij vroeg zijn we wakker. Erik is de frisheid nog niet helemaal gewend. Dus kachel direct lekker aangedaan. Okay het was ook wel wat frisjes hahaha.

Ontbijtje in de camper met wat koffie(nespresso altijd lekker:grin:) dan in de auto op weg naar Granada. Aan de goede kant een parkeergarage gevonden en daarna op weg naar de segway toer. Best nog even een tippel die kant op, maar aangezien Granada mooi is, geen enkel probleem. Precies op tijd komen we aan. Javier onze toergids is er al met de segways en wat een gave dingen zijn dat. Allebei even proberen hoe het beetje in zijn werk gaat. Maar ach al snel zijn we allebei verslaafd aan dat ding. Wat tof om daarmee door Granada te gaan.

Dus al snel het verkeer in en op weg naar de eerste stop. We komen op een plein waar Flamengo dansers bezig zijn. En dan pas zie je de ware aard van dansen. Vol passie dansen ze. Mooi om te zien. Tevens zien we de eerste keer de Alhambra(later nog ong duizend keer:sweat_smile:) wat een mooi gebouw is dat.

Weer op segway gaan we door kleine straatjes en steil omhoog en naar beneden. Regelmatig stoppen we en geeft Javier uitleg over van alles en nog wat van de oude stad Granada(Sacromente) en dus elke keer een ander uitzicht op Alhambra. Hij legt alles zeer goed uit zodat we wat meer over de geschiedenis van Granada en Alhambra te weten komen.

Op een gegeven ogenblik stoppen we bij een grottenhuis. Deze waren vroeger voor de armen. Zij konden geen huis betalen,maar wilden wel bij de stad wonen. Deze grotten hebben ze daarna helemaal tot huis vervaardigd. Nu is het een hotspot voor kunstenaars/hippies en artistieke mensen. Dat proef en zie je ook als je er doorheen komt. Het grottenhuis mogen we ook bezichtigen. En hoe mooi hebben ze dat gemaakt. Alles erop en eraan. Heel tof om zoiets te mogen zien.

Met de segway gaat het al gemakkelijker, alhoewel steil naar beneden soms best lastig is hahaha. Bij het laatste punt neemt Javier de tel van Erik over en neemt hij een video van ons terwijl de met de segway over de weg zoefen. Echt super gaaf.

Na 2 uur weer op plaats van bestemming. Javier een goede fooi gegeven. Heeft hij zeker verdiend.

Hij heeft ook nog een paar goede tips voor tapas, want lunchtijd is aangebroken. Best wel trek gekregen. Wij op zoek naar die tapasbarren. Wel gevonden, geen plek. Heel Granada gaat daar dus ook eten hahaha. Jammer,maar helaas. Op zich vindt Erik dit niet heel jammer, want eigenlijk wil hij lunchen in Sacromente. En daar ben ik het ook wel mee eens. 1 heel klein nadeel misschien, het is wel een stukkie weer wandelen in ondertussen best warm geworden Granada:sunglasses:.

Maar ach uiteindelijk is dat ook wel weer tof. Na dus best wel een wandeling bij een supergaaf tapas grottenbar aangekomen. Daar biertje besteld( hebben we wel verdiend) met daarbij direct worstjes. Yummie yummie.

Onze tafel wordt klaargemaakt en daar gaan we even heerlijk tapas eten. De kok is echt een spaans product. Overhemd wijdt open, wel schort voor en bijna na elke keer eten omscheppen en slok bier nemen. Wat een leven is dat toch,zo relaxt :slightly_smiling_face:.

Je merkt daar gewoon t relaxte en het tranquilo. Wij worden er nog relaxter van hahahaha.

Super lekker gegeten, maar ja dan de wandel weer terug. Gelukkig veel naar beneden, dus we zijn zo bij de auto. Weer op weg naar de camping. Aangekomen op dr camping gaan we beide(okay Erik wat meer) kijken wat er met de achteruitrijcamera aan de hand is. Biertje in de hand alles uitsluiten. Op die manier komen we erachter dat her eigenlijk alleen aan de camera kan liggen. Dat komt in volgende verslag aan de orde( clifhanger:stuck_out_tongue_winking_eye:) We kunnen nog even van de zon en een biertje genieten. Tranquilo tranquilo:innocent:

S'avonds even een film kijken via Netflix en dan gaan de ogen langzaam dicht. Morgen op weg naar de garage en Alhambra(dat volgt in deel 3)