Camper leren kennen en de eerste trips - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Simon - WaarBenJij.nu Camper leren kennen en de eerste trips - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Simon - WaarBenJij.nu

Camper leren kennen en de eerste trips

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon

07 Oktober 2022 | Nieuw Zeeland, Otorohanga

Nou dit is dan het 2e gedeelte van t verslag. Het had al eerder kunnen zijn. Maar ach t's wat het is. Ben dus nu al een tijdje in Nieuw Zeeland. Langs douane gekomen en ja ze zijn streng. Maar toch redelijk goed doorheen gekomen(later meer over) Waar ik vrij snel een taxi kon krijgen naar waar mijn camper staat. Normaal gesproken zouden zij allang dicht zijn. Gelukkig voor vrwaarts oor mij waren zij toch nog open. Zodat ik na uitleg van t een en ander op weg kon gaan naar de 1e bestemming. Canmping Tapakuna. Hele mooie ligging, wel verouderd. Daar heb ik 5 nachten geboekt, aangezien ik veel gereisd heb en beetje rust wel kon gebruiken. Dat was maar goed ook, aangezien elke camper toch weer anders is hahaha. Wel tof dat ik goed weer had, dus lekker uitgerust en de omgeving daar bekeken..

NA deze dage noordwaarts gegaan. Hoe noordelijker hoe wermer. Best rare gedachte hahaha. Een aantal leuke cmapings gehad met mooie uitzichten en verschillend sanitair. Van heel mooi naar alleen degelijk. Wel australiers leren kennen die in Melbourne wonen. mooie en goed gesprekken mee gehad(familie komt uit nederland). Telefoonnummers uitgewisseld en ik ga ze zeker bezoeken in Melbourne.

De temperatuur bleef wel goed, alleen de zon was ver te zoeken. Heel veel regen gehad. Maar tusen de buien door mooie dingen gedaan. Naar een heel mooi Maori museum geweest. Waar ik meer leerde kennen over de historie van de Maori's. Tevens ook dans en muziek van hun mogen aanschouwen. Indrukwekkend kan ik alleen maar zeggen.

Wat ik mij btw had voorgenomen heb ik ook gedaan. Eigenlijk elke dag wel een wandeling maken in de omgeving of even wandelen naar de supermarkt. Zo toch wat in beweging blijven. Verder gaat alles eigenlijk wel goed. Het is een super mooi land(tot nu toe natuurlijk) Het meest kan ik van de ritten genieten. Ik neem zoveel mogelijk kleinere wegen of onverharde waardoor ik langs hele mooie plekken kom. T's bijna net Rome, je hoeft maar een foto te nemen en het is super mooi hahahaha.

Het noordelijkste punt ben ik wel geweest, maar het was zo slecht weer en de bewolking was zo laag dat het niet te doen was. Helaas maar weer t's wat het is.

Daarom ook maar sneller naar beneden gegaan, aangezien ik redelijk wat tijd op het noordelijk gedeelte van het noord eiland vertoeft heb.

Via de vele foto's kan er gezien worden wat ik allemaal zeg maar gedaan heb.

Ik ben nu in Otorohangu wat een Kiwi centrum is van Nieuw Zeeland. Net naar een resort geweest. Weer erg leuk. Verder zijn hier ook grotten die ik nog ga bekijken.

Ik hoop dat ik de volgende wat sneller ga doen. Want anders ben ik zo veel aan t schrijven wat ook weer niet te doen is om allemaal te lezen.

Nou de foto bewerking werkt anders dan ik verwacht had hahaha. Of te wel,begin bij de onderste foto's en dan scrollen naar boven. Ach ja weer wat geleerd[e-1f923][e-1f923]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 16 Feb. 2021
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 2051

Voorgaande reizen:

08 September 2022 - 20 Maart 2023

Bangkok, Kiwi trip en down under

03 Januari 2022 - 31 Maart 2022

2e reis door Europa

16 Februari 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis door Europa

Landen bezocht: