Verlaten Noord Eiland en op naar t Zuid Eiland - Reisverslag uit Foxton, Nieuw Zeeland van Simon - WaarBenJij.nu Verlaten Noord Eiland en op naar t Zuid Eiland - Reisverslag uit Foxton, Nieuw Zeeland van Simon - WaarBenJij.nu

Verlaten Noord Eiland en op naar t Zuid Eiland

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon

15 Oktober 2022 | Nieuw Zeeland, Foxton

Nou dan toch maar een wat eerder verslag. Mijn doel is om eigenlijk elke dag wel iets te doen qua activiteit. Vandaag toch maar een rust dagje genomen. Wel de camper opgeruimd en schoongemaakt. Dat dan weer wel hahaha.

Afgelopen dagen veel gedaan en veel gezien.

Dit verslag begint in Paeroa, waar ik een mooie wandel tocht gemaakt heb door een oud diamanten mijn. Het weer was best goed, dus daardoor ook mooie foto's kunnen maken. Via een behoorlijke lange tunnen(hoe lang weet ik niet meer) dan langs de rivier aangekomen bij de ruïnes van de mijn. Heel veel kon je er nier meer in terug vinden. Maar indrukwekkend was het wel.Het dorpje staat ook bekend om de mega grote fles Lemon and Paeroa. Dus die maar meegenomen in het foto momentje. Tevens ook nog langs een hele mooie waterval gekomen. Eigenlijk is hier alles mooi en indrukwekkend hahaha.

Volgende dag op weg gegaan naar Otorohanga. Wat ook wel te boek staat als Kiwi plaats van Nieuw Zeeland. Maar onderweg in Hamilton een tussenstop gemaakt om daar de Hamilton Gardens te bekijken. En zoals elke keer weer, indrukwekkend en helemaal gratis. Wel een donatie gedaan, want zo mooi was het wel. Ze hebben uit allerlei hoeken van de wereld tuinen gemaakt.

In Kiwi town(makkelijker schrijven hahaha) aangekomen en daar wat langer besloten te blijven. Dit aangezien er vrij veel te zien is in het dorp. Volgende dag naar het Kiwi resort geweest en daar een levende Kiwi zien eten. Helaas was het in het donken en mocht je geen foto's maken. Maar tof was het wel. Weer een check op het lijstje. Verder waren daar ook hele mooie en gave dieren te zien. Dus weer veel dieren foto's hahaha. Het park was erg goed en fijn, zoals vrijwel alle parken hier zijn. Je kunt wel merken dat ze ingericht zijn op kleine campers en backpackers. Want elke camping heeft een kitchen met alles erop en eraan en een relaxruimte met tv. Super gedaan vind ik.

De volgende dag ben ik naar super toerist attractie geweest. De Waitoma glowworm Caves. Kreeg een rond tour(samen met heel veel chinezen(tenminste denk ik)) en vooral het boot gedeelte was erg mooi. De tourman klapte paar keer in zijn handen en daar zag je alle glowworms oplichten. Super om te zien. Helaas mocht je hier ook geen foto's maken, dus maar een screenshot als foto neergezet hahaha.

Na Otorohanga door gereist naar New Plymouth. Een grotere stad, maar zeker het bezoeken waard. Wat ik wel irritant vond aan de camper dat ik geen levelers heb(om de camper waterpas te zetten). Dus maar op zoek gegaan en na goed hulp in een soort Gamma op weg gegaan naar supercheap auto onderdelen. Gelukkig hadden zij ze wel, het was wel een tippel van anderhalf uur. Weer genoeg lichaamsbeweging gehad die dag. De ritdag was erg mooi en had ik super mooi zicht op mount Taranaki.Had ik die dag maar foto's genomen, want de volgende dag was het flink bewolkt en geen mooi uitzicht meer. Later op de ochtend zou het opklaren. Dus ik vol goede moed naar Egmont national park om daar een mooie wandel toch te gaan maken. Daar aangekomen was het niet super weer, maar ook weer niet heel slecht. Ik vol goede moed aan de tocht van zo'n 6 km begonnen. Het was een behoorlijke inspannende tocht met zeker in het begin lastige stukken. Maar wel super gaaf om te doen. Op de terug weg ben ik nog langs een kleine dierentuin geweest(het weer klaarde op richting new plymouth) erg geinig om zo een kleinere dierentuin mee te maken.

Na zo'n 2,5 km kwam ik aan tussen de bossen door op een uitzicht punt. Vanwaar ik een goede uitzicht zou hebben op de Taranaki. Helaas net zoals bij het noordelijkste punt. Ook hier was mijn timing niet helemaal goed. Dus geen uitzichts foto. Maar door de wolken door terug naar de camper. Dat was wel even afzien(ook hier een screenshot van Taranaki)

De volgende dag begon best goed, dus ben ik naar het lokale museum(Puke Ariki) geweest. Ook deze weer gratis en ze weten wel hun geschiedenis en natuur weer te geven. En daar voor t eerst nederlanders horen praten(hij was bijna 2 mtr, dus kon ook bijna niet anders hahaha) geen contact mee gemaakt, geen behoefte aan.

Ondertussen is het 12 oktober en ben ik hier dus al bijna een maand. Daarom ook besloten om wat meer km's te maken. Op naar Whanganui. Daar aangekomen, eerst relaxt aan gedaan. De volgende dag weer een leuke wandeling gemaakt via een buurt om dan via het strand weer terug te gaan. T's was lekker weer. Dan is het altijd fijn om buiten te zijn.

De volgende dag al weer verder gegaan, op naar Foxton waar ik nu ben. Maar ik kwam bord New Zealand Rugby Museum tegen- wat in Palmerston North is- linksaf geslagen en op weg die kant op. Want dat wil ik zeker niet missen. En gelukkig dat het gedaan heb. Wat een mega mooi iets is dat rugby toch. En wat heb ik daar veel gezien over de geschiedenis van rugby door de jaren heen. Wat super gaaf en daar ook het nieuwste shirt van de All Blacks gekocht. Toch het mooiste om dat daar te doen. Ik zou het ergens anders misschien wat goedkoper kunnen krijgen, maar dan heb je de experience er niet bij :-)

Daar ook nog even boodschappen gedaan en goedkoop getankt. Diesel is hier ongeveer tussen de 1.25 en 1.30 euro. Wat een verschil zeg.

Op de camping in Foxton aangekomen en besloten om er een relax dagen van te maken. Dus alleen de camper schoongemaakt en verder niets gedaan. Ook wel even lekker, want de volgende dag op weg naar de veerboot in Wellington(wat ik elke keer weer spannend vind) om naar het zuidelijk eiland te gaan. Daar weer naar de volgende activiteiten en avonturen.


  • 16 Oktober 2022 - 09:38

    Klaas Beumee:

    Simon, wat geniet je er van en je ziet daar de mooiste landschappen. Een prachtige reis waar je later nog aan zult terugdenken. Groetjes vanuit een fris ( 11 graden) Nieuwe Pekela.


  • 22 Oktober 2022 - 07:52

    Maurits:

    Volgens mij ben je op de juiste plek aangekomen! Ik lees allemaal fijne en mooie ervaringen daar! Geniet ervan man!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 16 Feb. 2021
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 2049

Voorgaande reizen:

08 September 2022 - 20 Maart 2023

Bangkok, Kiwi trip en down under

03 Januari 2022 - 31 Maart 2022

2e reis door Europa

16 Februari 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis door Europa

Landen bezocht: