1e 2 weken op het Zuid Eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Simon - WaarBenJij.nu 1e 2 weken op het Zuid Eiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Simon - WaarBenJij.nu

1e 2 weken op het Zuid Eiland

Door: Simon

Blijf op de hoogte en volg Simon

30 Oktober 2022 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Overtocht met veerboot is helemaal goed gegaan. Ik had al een reservering gedaan in Picton bij een camperplaats. Zulke dingen vind ik toch wel prettig om geregeld te hebben. Btw bij het wachten dat ik de boot op kon, stond ik naast een man die een mega mooie auto heeft. Een zeldzame ford lotus. Super gaaf. Nieuw Zeelanders, verlaagde auto's en tatoo's. Een 3 eenheid is mij opgevallen. Erg grappig om dit door heel Nieuw Zeeland op te merken. Maar das een kleine sidestep.

Vanuit Picton ben ik naar Nelson gereden. Een grote plaats in het noord westen, vlakbij Abel Tasmanpark. En eigenlijk wel de toeristische plek van NZ. Onderweg nog wel even een kleine wandeling gemaakt. De tracks zijn hier echt mega leuk en elke keer goed aangeven.

Bij Nelson aangekomen op het park prima plekje opgezocht(waar Wifi het beste is hahaha) Daar plannen gemaakt om daar te gaan doen. Ik wilde sws kayakken en skydive doen. Helaas lukte het niet om te gaan kayakken, maar skydive wel gedaan.

Helaas kon ik de skydive pas later doen, dus maar even kijken wat er verder te doen is. Kwam ik een zaak tegen die fietstochten organiseert. Ik hun bellen en kon direct de volgende dag terecht. En wat nog mooier. Chris kwam mij ophalen vanuit het park. Ideaal en hij gaf mij ook nog even een kleine toeristische rondtoer door Nelson. Wat een service!! Bij hun zaak aangekomen bekijken welke fiets ik mee zou nemen. En aangezien ik wel een stukje wilde gaan fietsen, de e-mountainbike gedaan. Normaal zou ik dit niet doen, maar ondertussen weet ik hoe hard het kan waaien op NZ. De tocht die ik samen met hun uitgezocht had, super mooi en super relaxt met zo'n e-bike. Onderweg nog gestopt bij een wijnboer en daar een kleine wijnproeverij gedaan. Erg leuk en lekker hahahaha. In Nelson is ook 1 van de grootste makers van pindakaas Pic's pindakaas. Die kun je ook bezoeken, dus dat er nog maar aan vastgeknoopt. Verder ook langs memorial van Enst Lord Rutherford gegaan. Atijd leuk iets bezoeken waar je echt nog nooit van gehoord hebt hahaha. Maar hij is in Brightwater geboren en blijkt de vader van kernfysica genoemd te worden. Ook weer wat geleerd :-)

De volgende dag de skydive en wat een ervaring is dat zeg. En eerlijk gezegd dood eng om je over te laten aan je instructeur en het vliegtuigje uit te gaan. Toch gelukt en dan suis je echt naar beneden. Zo mega gaaf, nadat wel eerst wel een 360 deden hahaha. Dan gaat de parachute open en mocht ik ook even sturen. Super tof. 1 klein nadeel. Ik heb ooit eens in vliegtuig gezeten waarbij wij bijna een uur super veel turbulentie hadden(zelfs stewardessen hadden er last van) Sindsdien kan ik niet zo goed meer tegen het heen en weer gaan blijkbaar. Want gedurende de sprong werd ik toch wel misselijker helaas. Gelukkig ging het verder goed en kwamen we op tijd aan de grond. Voordat ik een throwup in de lucht moest doen hahaha.

Het is dus voor 1 keer en check op de lijst.

Een volgende ding op mijn lijst is ook Quad te rijden en dat kon ik daar dus ook prima doen. Deze keer moest ik er wel heen rijden, beetje jammer want de route kende ik al. Ach ja je kunt niet alles hebben.

Daar aangekomen even een cappuccino met plaatselijke lekkernij gegeten. Altijd goed begin van de dag :-) Om 10 uur verzamelen en bleek dat er 1 koppel ook ging rijden. Zij beide op 1 quad en ik zelf op 1. Eerst even wat uitleg hoe zo'n ding werkt en daarna wat oefenrondjes rijden voor gewenning. En ook wat tof is dat zeg, ik wil nu ook 1. We hebben een uitgebreide tocht van zo'n dikke 2 uur voor de boeg. Lekker scheuren met zo'n quad, heerlijk gewoon. Wat wel wat irritant was, dat mijn mederijders wel heel soepel reden hahaha. Blijkt later als ik vraag hoe en wat, dat hij met die dingen(en andere motorische voertuigen) zijn hele leven lang al raced hahaha. Vandaar het soepele. Onze instructrice gaf onderweg leuke weetjes over bomen en planten. Dat zijn dingen die ik behoorlijk waardeer in een tocht. Niet alleen rijden, maar ook informatie krijgen over het land etc.. Halverwege de trip komen we aan bij de Skywire (wat mij ook erg tof leek) Best hoog en spannend in het begin. Ik ging alleen, mijn mede Compaan was een fles water van zo'n 30 kilo om iets in balans te blijven. Wat wel grappig was, dat er een loopgroep net aankwam toen ik vast gezet werd in de Skywire. Dus ik had genoeg publiek hahaha. Dan los gaan en wat is dat ook tof. Het gaat zo'n 80 km per uur. En wat een uitzicht dan. Maar leuke is dat je eerst voorwaarts gaat, maar daarna met dezelfde snelheid achterwaarts. Ook weer supertof :-)

Na dit alles weer op de quad en onze tocht vervolgen. Na een tijdje weer fun gecruised te hebben stopten we op een mooi plekje waar drinken en lekkers te voorschijn kwam. Al met al top geregeld. Na wat gegeten te hebben en meer over elkaar te weten te komen zijn, vervolgen we onze tocht. We komen nog door een fun park, waar je echt even kan zien wat zo'n quad kan. Zo mega fun!!

Dat was Nelson, echt mega leuke dagen gehad. Maar de reis gaat verder want ik wilde ook nog stukje Abel Tasman park doen. De keuze was gevallen op een klein plaatsje om daar even tot rust te komen. Leuke camping en rustig. Lekker tot rust gekomen Vanuit daar kon ik een ook stukje Abel Tasmanpark doen. Die door heel veel mensen gedaan wordt hahaha.

Hierna richting Collingwood, waar ik nog wel even kleine sidestep gemaakt naar de Split Apple Rock, leuk om foto van te maken. That's all hahaha.

Collingwood dus. Veel verder kan je niet meer, daar aangekomen op de camping. Echt aan t water. Super om te staan, alleen wel heeeeel veel wind. Toch was het lekker genoeg om verschillende dingen te ondernemen.

In de buurt is een natuurlijke Spring waarbij je met mooi weer hele mooie foto's kunt maken(foto's maken t wel duidelijk)

Verder was er teveel wind om te gaan kayakken of iets dergelijks op t water. Dus maar wat anders opgezocht en kwam ik bij een natuurlijke doolhof van stenen uit. Daar rond gedwaald wat ook weer erg leuk was. Ach eigenlijk is bijna alles hier mooi cq leuk cq tof en ga zo maar door.

Vanuit Collingwood een langere reis gemaakt naar Hamner Springs. Daar ben ik 1 nacht gebleven en maar goed ook. Ze hebben daar "fruitvliegjes" (zo groot zijn ze) maar bijten en jeuken dat ze doen. Echt mega irritant. Bijna week laten nu en ik heb er nog last van hahaha.

Daar nog wel wandelingetje( jaja weer 1) waar ze allerlei beelden van dieren hadden neer gezet en gehangen. Ook gewoon weer leuk om te zien en even door heen te wandelen.

Mijn plan was om naar de westkust te gaan, maar ik zag het weerbericht. Westkust niet zo best. Voordeel van Camper hebben is dat je dan toch gewoon oostwaarts gaat. Zo gezegd zo gedaan op weg naar Christchurch, waar ik onderweg nog mooie waterval en rots die eruit ziet als een Frog gezien heb. Maar zoals zo vaak neem ik weer een sidestep. Aangezien ik een sign zag van Sculpturepark over 400mt rechts. En ik ben blij dat ik die afslag genomen heb. Kom ik daar aan op echt een super mooie(jaja ik weet het zeg het elke keer) plek waar allerlei mooie beelden staan. Daar ook weer even rond gedwaald, veel foto's gemaakt en praatje maken met de eigenaars. Wat zijn ze super vriendelijk hier toch. De eigenaar had nog een leuke tip om even verderop naar een plek te gaan bij rivier wat ook mooie uitzichten heeft.

Die ook gedaan, daar nog leuk gesprek gehad met locals. Weer wat tips rijker hahaha.

Dan weer richting CC, wat niet zo ver meer is. Aangezien er een aantal dingen niet goed werken met de Camper heb ik een afspraak gemaakt de volgende dag met de verhuurders. Op de camping aangekomen even wat boodschappen gedaan en dan verder relaxen. Iets wat ik soms nog wel vergeet te doen.

De volgende dag dus naar de verhuurder, daar alles laten maken. En gelukkig alles werkt weer, zeker de AC wat hier wel handig is.

In de middag naar het Intenational Antartic Centre geweest. Een Center waarbij ze meer dingen duidelijk maken over de Antartic. Daar in een zweedse Hagglunds gereden. Ook weer erg geinig. Pinguïns voeren gezien. Ze vangen pinguïns op die in het wild doodgaan. Een antartic storm meegemaakt en leuke 4D film gezien. Al met al weer erg leuk om mee te maken.

Wat nog verder op mijn lijst staat is met een Jettboat toer meegaan. Die gaan mega hard over het water heen en vlak langs rotsen. Ook dat is een check op de lijst. Want die ook gedaan. Ook daar wordt weer meer verteld over dingen die daar gebeurt zijn en hoe het allemaal tot stand gekomen is. Maar het is zo gaaf om zo hard over het water te gaan, dat ik nog zo'n toer in Queenstown ga doen( die werd mij aangeraden door de eigenaar.

Zo weer een hele lap tekst om door heen te worstelen waarschijnlijk. Zoals jullie merken onderneem ik best veel en is alles mooi en leuk hahahaha.

Tot the next one. See Ya


  • 30 Oktober 2022 - 16:41

    Klaas Beumee:

    Dank voor je mooie verslag, mooi te horen dat je er veel plezier hebt en mooie en leuke dingen ziet en doet. Tot de volgende keer.


  • 02 November 2022 - 18:20

    Mark:

    Mooi verslag hoor. Heerlijk. Mooie herinneringen. Heel veel plezier nog.


  • 13 November 2022 - 21:22

    Mau:

    Wiewawoo!!! Lekker bezig Simon. Gave dingen allemaal. Enjoy en Carpe diem!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Actief sinds 16 Feb. 2021
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 2049

Voorgaande reizen:

08 September 2022 - 20 Maart 2023

Bangkok, Kiwi trip en down under

03 Januari 2022 - 31 Maart 2022

2e reis door Europa

16 Februari 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis door Europa

Landen bezocht: